ufologo
Экспорт из национального архива НЛО Украины - UFOBUA
Фильтр экспорта - уникальный номер (995)
Дата экспорта: 20/05/2024


Идентификатор: 995
Область: Волынская
Дата события (Г/М/Ч): 1914-08-14
Категория: Пролет НЛО
Форма НЛО: цилиндр
Описание: Перед Першою Світовою війною у Луцьку дислокувався 44 Камчатський піхотний полк. У ньому служив поручик Жуковський Борис Адамович, який регулярно писав листи своїй дружині Поповій Елизаветі Ігнатівні. Всього відомо 50 листів 1913-1917 років. Слід зауважити, що поручик у доступних йому подробицях детально описував полкове і фронтове жіття, згадувані ним факти точно збігаються з існуючими історичними документами.
Перші фронтові враження поручика складалися від видовища військового дирижабля. Лист написаний у с.Рачин, нині пригород Дубно 14 серпня 1914 року (1 серпня по старому стилю) .
«Моя єдина, полк наш весь перейшов вчора з Луцька під місто Дубно, і розташувався у його околиці. Вчора вночі над нашим розташуванням літав цепелін. Простим і неозброєним оком виглядав як зірочка. Спочатку він низько і плавно пролетів над нашим загоном, а потім піднявся високо-високо над нами і зупинився. Тільки прожектор, встановлений у його передній частині, то зменшував вогонь, то яскравіше разгорявся. У сильний бінокль було видно ряд освітлених вікон його каюти і ледве помітні обриси сигари – його корпуса. Яка сміливість – бути над забором супротивника. До ранку, звісно, улетів за свій кордон».
Коментуючи цей лист насамперед слід відмітити, що поручиком вірогідно описаний німецький цепелін – тількі вони на той час мали каюти з вікнами у середній частині корпусу, там розміщувалася радиостанція. Зрозуміла і причина нічного затримання дирижабля над Дубно – певно, що уночі визначити місцеперебування було проблематично, а під ранок можна було зорієнтуватися по характерних обрисах міста.
Дирижабль з’явився над Дубно у ніч з 12 на 13 серпня, і міг використовуватися лише австро-угорським генштабом, у німців на той момент всі інтереси торкалися територіі Польщі та Прусії.
А ось далі починаються невідповідності.
Згідно німецьких джерел, у серпні 1914 року на Східному фронті діяло три дирижаблі, два базувалося у Кенигсбергу (Z-IV і Z-V), один у Легниці (CL-2). Лише один з них, Z-V виконував розвідувальні польоти 11-12 серпня по маршруту Вроцлавек-Плотськ-Лодзь, тобто у західній Польщі.
У Австро-Угорщини своїх військових дирижаблів вже не було. З 1909 року у Австрії було побудовано 4 невеликих військових дирижаблі, але до початку війни 3 з них були виведені з експлуатації, а один загинув у катастрофі. Залишався приватний дирижабль «Австрія», але він був скоріше експериментальним і непридатним для військових дій. У зв’язку з відсутністю фінансів для його утримання у 1914 році він був зданий на злам.
Вважаю, що інформація, розкриваюча «таємницю» «дубнівського дирижабля» ще не знайдена, і тому залишаю питання відкритим.
Источник: Лудковский Александр Львович, письмо в UFOBUA от 17 июля 2017 г., 12:42:09 (Mon, 17 Jul 2017 12:42:09 +0300 (MSK))